Thursday, November 6, 2008

Kehadiran Org Baru.....

Ya...Allah...kehadirannye diriku betul2 teruji...bile teringat blik cam nak nangis....aku masuk spital...mase anak aku dlm kandungan 38 weeks...time tuh mmg dah rase sakit..bile DR n buat CTG dah 4 minit skali aku sakit..so, aku terus kene tahan..coz slalunye Dr kate dlm mase 24 jam akan bersalin....aku plak cuak jek coz 1st in my life..so, besoknye Dr dah sedie kat labour room..terkejut bile die tgk baru 3cm...so, naik blik wad n die akan bg ubat...mlm tuh aku mmg rase sakit..sok paginye..11/6/2008...still 3cm...so...die induce...masuk ubat...last skali 4 cm kul 9 pagi...die pun pecahkan tuban...dr pagi sampi petg..still 4cm x berubah tp aku dah sakit.psal aku teringin nak normal. aku still bertahan..DR tanye bleh tahan lagi ke? aku pun buat2 kate bleh...tp kat cnila kesilapan aku...pukul 630ptg..DR mintak aku dcide utk tunggu lagi ataupun ceasor psal dah terlalu lame....wak2 tuh aku tak pikir kesannye pada anak aku...stlh aku bincang ngan hubby baru la dcide ceasor jek...Akhirnye pukul 7.24ptg...sblm maghrib...anak aku di lahirkan...sronok bile dgr die menangis...bile dikuarkan dr perut aku...DR pun ckp kat aku Tahniah! u dpt anak lelaki. berat die cume 2.45kg.....tapi....

No comments: